پایگاه بسیج خواهران باغان

اکنون لازم است خواهران مومن وانقلابی به سلاح معرفت و بصیرت مجهز شده تا در برابر هجوم انحرافات و القائات شیطانی از مرزهای ایمان و عقیده محافظت کنند.

پایگاه بسیج خواهران باغان

اکنون لازم است خواهران مومن وانقلابی به سلاح معرفت و بصیرت مجهز شده تا در برابر هجوم انحرافات و القائات شیطانی از مرزهای ایمان و عقیده محافظت کنند.

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در بهمن ۱۳۹۶ ثبت شده است

شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۳۸ ب.ظ

فرزندآوری


⁉️آیا می دانید یهود صهیونیزم خواهان دختر زایی و عقیمی در جهان و به ویژه کشورهای اسلامی هستند!

⁉️آیا می دانید تولید انواع وسایل
 آسایشی، آرامش را از ما گرفته است؟!

⁉️آیا می دانیداحساس ترس، اضطراب، عدم آرامش ، خستگی مفرط و ضعف عمومی بدن، نطفه ها را علیل و عقیم نموده   است؟
⁉️آیا می دانید از راه تکنولوژی ابتذال جنسی و تنوع جنسی و افراط جنسی ، برای دخترزایی و عقیم سازی در جهان نقشه ها کشیده اند؟

⁉️آیا می دانید با چنبره ای که بر خوردنی ها و آشامیدنی ها انداخته اند، سمت و سوی تغذیه، اغلب رو به سردی است.در این صورت علاوه بر عوارض فراوانش بر اعصاب و روان، دخترزایی و عقیمی به دنبال دارد؟

گواه این که میوه های پرخاصیت محلّی و فصلی مثل ازگیل، زالزالک ، به، زردک و... با خواص درمانی فوق العاده جای خود را به پرتقال های تامسون و بی هسته اصلاح شده، کیوی ، خیار درختی و گوجه گلخانه ای و... غیرفصلی داده است.

روند تولید انبوه گوشت های سرد مثل مرغ و ماهی پرورشی ، سوسیس و کالباس و ورود گوشت های یخ زده گاوی ، حذف شربت های مقوّی سنتی مثل سکنجبین ، به لیمو، سرکه شیره، چهارعرق و جایگزین شدن انواع اسانس های شیمیایی یا اسیدی تندرستی را تهدید و زندگی را سرد و سردتر می کند.

زندگی در حال حاضر رو به یخبندان است. وسواس فکری و فیزیکی رو به افزایش است. انزواطلبی و تجرّد و گریز از جمع ، دامن گیر بسیاری از مردم شده است. همه در جمع، ولی تنهایند. گویا قرار است که علاوه بر این که از تعداد مردان جهان ، به ویژه اسلام بکاهند، دخترزایی را نیز به عنوان یک نیروی چندمنظوره افزایش دهند. پس خنثی کردن نقشه دشمن یک وظیفه است.













۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ بهمن ۹۶ ، ۱۲:۳۸
پنجشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۶، ۰۵:۰۷ ب.ظ

سیره نبوی


 50 ویژگی پیامبر اسلام (ص):


۱-هنگام راه رفتن با آرامی و وقار راه می رفت

۲-در راه رفتن قدم ها را بر زمین نمی کشید.

۳-نگاهش پیوسته به زیر افتاده و بر زمین دوخته بود.

۴-هرکه را می دید مبادرت به سلام می کرد و کسی در سلام بر او سبقت نگرفت.

۵-وقتی با کسی دست می داد دست خود را زودتر از دست او بیرون نمی کشید.

۶-با مردم چنان معاشرت می کرد که هرکس گمان می کرد عزیزترین فرد نزد آن حضرت است.

۷-هرگاه به کسی می نگریست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمی کرد.

۸-هرگز به روی مردم چشم نمی دوخت و خیره نگاه نمی کرد.

۹-چون اشاره می کرد با دست اشاره می کرد نه با چشم و ابرو.

۱۰-سکوتی طولانی داشت و تا نیاز نمی شد لب به سخن نمی گشود.

۱۱-هرگاه با کسی، هم صحبت می شد به سخنان او خوب گوش فرا می داد.

۱۲-چون با کسی سخن می گفت کاملا برمی گشت و رو به او می نشست.

۱۳-با هرکه می نشست تا او اراده برخاستن نمی کرد آن حضرت برنمی خاست.

۱۴-در مجلسی نمی نشست و برنمی خاست مگر با یاد خدا.

۱۵-هنگام ورود به مجلسی در آخر و نزدیک درب می نشست نه در صدر آن.

۱۶-در مجلس جای خاصی را به خود اختصاص نمی داد و از آن نهی می کرد.

۱۷-هرگز در حضور مردم تکیه نمی زد.

۱۸-اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود.

۱۹-اگر در محضر او چیزی رخ می داد که ناپسند وی بود نادیده می گرفت.

۲۰-اگر از کسی خطایی صادر می گشت آن را نقل نمی کرد.

۲۱-کسی را بر لغزش و خطای در سخن مواخذه نمی کرد.

۲۲-هرگز با کسی جدل و منازعه نمی کرد.

۲۳-هرگز سخن کسی را قطع نمی کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگوید.

۲۴-پاسخ به سوالی را چند مرتبه تکرار می کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود.

۲۵-چون سخن ناصواب از کسی می شنید. نمی فرمودـ« چرا فلانی چنین گفت» بلکه می فرمود « بعضی مردم را چه می شود که چنین می گویند؟»

۲۶-با فقرا زیاد نشست و برخاست می کرد و با آنان هم غذا می شد.

۲۷-دعوت بندگان و غلامان را می پذیرفت.

۲۸-هدیه را قبول می کرد اگرچه به اندازه یک جرعه شیر بود.

۲۹-بیش از همه صله رحم به جا می آورد.

۳۰-به خویشاوندان خود احسان می کرد بی آنکه آنان را بر دیگران برتری دهد.

۳۱-کار نیک را تحسین و تشویق می فرمود و کار بد را تقبیح می نمود و از آن نهی می کرد.

۳۲-آنچه موجب صلاح دین و دنیای مردم بود به آنان می فرمود و مکرر می‌گفت هرآنچه حاضران از من می شنوند به غایبان برسانند.

۳۳-هرکه عذر می آورد عذر او را قبول می کرد.

۳۴-هرگز کسی را حقیر نمی شمرد.

۳۵-هرگز کسی را دشنام نداد و یا به لقب های بد نخواند.

۳۶-هرگز کسی از اطرافیان و بستگان خود را نفرین نکرد.

۳۷-هرگز عیب مردم را جستجو نمی کرد.

۳۸-از شر مردم برحذر بود ولی از آنان کناره نمی گرفت و با همه خوشخو بود.

۳۹-هرگز مذمت مردم را نمی کرد و بسیار مدح آنان نمی گفت.

۴۰-بر جسارت دیگران صبر می فرمود و بدی را به نیکی جزا می داد.

۴۱-از بیماران عیادت می کرد اگرچه دور افتاده ترین نقطه مدینه بود.

۴۲-سراغ اصحاب خود را می گرفت و همواره جویای حال آنان می شد.

۴۳-اصحاب را به بهترین نام هایشان صدا می زد.

۴۴-با اصحابش در کارها بسیار مشورت می کرد و بر آن تاکید می فرمود.

۴۵-در جمع یارانش دایره وار می نشست و اگر غریبه ای بر آنان وارد می شد نمی توانست تشخیص دهد که پیامبر کدامیک از ایشان است.

۴۶-میان یارانش انس و الفت برقرار می کرد.

۴۷-وفادارترین مردم به عهد و پیمان بود.

۴۸-هرگاه چیزی به فقیر می بخشید به دست خودش می داد و به کسی حواله نمی کرد.

۴۹-اگر در حال نماز بود و کسی پیش او می آمد نمازش را کوتاه می کرد.

۵۰-اگر در حال نماز بود و کودکی گریه می کرد نمازش را کوتاه می کرد.



منبع: کانال تخصصی تبلیغ


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ بهمن ۹۶ ، ۱۷:۰۷
پنجشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۶، ۰۴:۰۶ ب.ظ

جامع نگری اسلام در خصوص تغذیه

جامع نگری اسلام در خصوص تغذیه


✅ از نظربهداشتی: میوه ها را بشویید و با پوست بخورید،دست خود را بشویید و با پازچه خشک نکنید. از خوردن غذای داغ، شب مانده و پیش مانده ی حیوان، مصرف پی در پی گوشت قرمز بدون چربی و پرخوری بپرهیزید، غذا را خوب بجوید و تا گرسنه نشده اید، غذا نخورید و قبل از سیرشدن از غذاخوردن دست بکشید و در غذا دقت کنید و بیاندیشید و ...


✅ از نظر روحی: توجه به آثار روحی غذا داشته باشیم. بعضی از غذاها سبب قساوت قلب می شود، خوردن خون و گوشت حیوان درنده حرام و خوردن هرچیزی که سبب سست شدن بدن می شود، ممنوع است.

✅ از نظر اجتماعی: توجه داشته باشیم که در مصرف به اسراف کشیده نشویم. در برابر فقرا غذای لذیذ نخوریم، دیگران را اطعام کنیم و بدانیم که بی اعتنایی به گرسنگان جامعه، زمینه ساز دوزخی شدن است؛ " ما سَلَکَکُم فی سَقَر...وَلَم یَکُ نُطعِم ُالمِسکین" (مدثر/42-44)


✅ از نظر حقوقی: توجه داشته باشیم که این لقمه حلال باشد نه حرام؛" کلوا ...حلالاً" (بقره/168)
همچنین چشم بسته و بی مهابا تصرّف کردن، مورد انتقاد و توبیخ شدید قرآن است؛" اکلاً لمّا" (فجر/19)


✅از نظر توحیدی: توجه کنیم که این غذا از چه چیزهایی ترکیب شده و ترکیب آن به چه تدبیری است؛ چه افرادی برای تولید و تهیه ی آن زحمت کشیده اند و این همه را کدام حکیم و دانشمند و طبیب توانایی برنامه ریزی کرده است؟


✅ از نظر فطری: از غذاهایی استفاده کنیم که با میل انسان مطابق و همراه باشد؛" حلالاً طیباً "(بقره/168)
کلمه "طیّب" به معنای دلپسند و پاکیزه و عاری از خباثت و غذایی است که با طبع انسان هماهنگ باشد.


✅ ازنظر مقدار: از پرخوری بپرهیزید تا به معده فشار نیاید؛ " کُلُوا...وَ لاتُسرِفُوا " (اعراف/31)


✅از نظر انرژی : سعی و تلاش کنیم تا انرژی به دست آمده از غذا را صرف کارهای خیر و عمل صالح کنیم؛ " کلوا... واعمَلوا صالحاً" (مؤمنون/51)
و هرگز انرژی نعمت خدا را صرف کارهای ناروا و معصیت نکنیم؛ "کُلُوا ... وَلاتَطغَوا" از کسانی نباشیم که پس از مصرف و خوردن نعمت ، در مسیر شیطان حرکت می کنند؛ زیرا قرآن می فرماید:" کُلُوا... وَلاتَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیطان" (بقره/168)
 

به هرحال، مکتب جامع، مکتبی است که در هر موضوعی جامع نگر باشد و این همه نشانه ی جامعیت اسلام است که برای تغذیه و غذای انسان اهمیت فوق العاده قائل شده و آن را در رفتار و منش او مؤثر می داند، چنان که امام حسین(ع) در انتقاد از عدم پذیرش دعوت پی در پی خود، به دشمنان فرمود: علت این سنگدلی و حق ناپذیری شما، به خاطر تغذیه و غذایی است که خورده اید. 

منبع: کتاب ارمغان تندرستی، جمشیدخدادادی، ص 35.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ بهمن ۹۶ ، ۱۶:۰۶