پایگاه بسیج خواهران باغان

اکنون لازم است خواهران مومن وانقلابی به سلاح معرفت و بصیرت مجهز شده تا در برابر هجوم انحرافات و القائات شیطانی از مرزهای ایمان و عقیده محافظت کنند.

پایگاه بسیج خواهران باغان

اکنون لازم است خواهران مومن وانقلابی به سلاح معرفت و بصیرت مجهز شده تا در برابر هجوم انحرافات و القائات شیطانی از مرزهای ایمان و عقیده محافظت کنند.

طبقه بندی موضوعی
يكشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۴۴ ب.ظ

خط امام یعنی...



خط امام، یعنی آن مسلک ، سلوک حکومتی امام امّت، یعنی چیزی که تفسیرکننده ی نظام جمهوری اسلامی است. جمهوری اسلامی ، می تواند با جهت گیری های مختلفی تحقق یابد و آنچه که این جهت گیری ها را به صواب نزدیک می کند و مورد قبول و اعتقاد امام (رضی الله عنه) بوده است، اینهاست:

1. سازش ناپذیری با استکبار

اول، ایستادگی در برابر تحمیل و نفوذ قدرت های خارجی و نداشتن سر سازش با این قدرت ها، این اولین مشخصه ی حرکت امام بزرگوار ماست.

2. مبارزه با نفس

دوم ، اهتمام به تعبّد و عمل فردی و ایستادگی در برابر سلطه ی شیطان نفس و وسوسه ی نفسانی، این دو مطلب بزرگ و این دو میدان مبارزه را، امام از هم جدا نمی کرد و در صحنه ی اجتماع و سیاست ، در مقابل شیطان بزرگ و شیطان های قدرت می ایستادند. در صحنه ی درون وجود انسان، امام با نفس مبارزه می کردند.

3. تکیه بر ملت ها

سوم، اهمیت دادن به توانایی های ملّت ها و اصل دانستن آنها بود. امام با ملت ها سخن می گفتند و معتقد بودند که تحوّلات بزرگ عالم، اگر به دست ملتها انجام گیرد، غیرقابل شکست است.

4. وحدت مسلمین

چهارم، اصرار بر وحدت مسلمین و مبارزه با تفرقه افکنی استکبار.

5. روابط سالم با دولت های جهان

پنجم، اصرار بر ایجاد روابط سالم دوستانه با دولت ها؛ مگر استثناهایی که هرکدام استدلالی قوی پشت سرش بود. امام به ما یاد دادند که جمهوری اسلامی در سطح عالم می تواند و باید از روابط سالمی با دولت ها برخوردار شود...اما رابطه با بقیه ی دولت ها، بسته به مصالح نظام جمهوری اسلامی است و اصل بر ایجاد ارتباط.

6. شکستن تحجّر و التقاط و التزام به اسلام ناب

ششم، اصرار بر شکستن حصار تحجّر و التقاط در فهم و عمل اسلامی و التزام به اسلام ناب، هم تحجّر، از دیدگاه امام در بیان و عمل مردود بود، هم التقاط.

7. عدالت اجتماعی و نجات محرومین

هفتم، نقش محوری دادن به نجات محرومین و تأمین عدالت اجتماعی. همیشه، مردم در چشم امام،«اصل» بودند و در منطق و در خطّ حکومتی امام امّت، محرومان و مستضعفان محور تصمیم گیری ها محسوب می شدند و همه ی فعالیت های اقتصادی و امثال آن، بر محور نجات محرومین از محرومیت ها بود.

8. مبارزه با رژیم صهیونیستی بدون هیچ اغماضی

هشتم، توجه ویژه به مبارزه با رژیم اشغال گر قدس و رژیم غاصب صهیونیستی بود... از اموری که در نظز امام امّت به هیچ وجه برای ملّت های مسلمان قابل اغماض نبود، مبارزه با صهیونیست ها بود.

9. حفظ وحدت ملی

نهم، حفظ وحدت ملی و ایجاد یکپارچگی در میان ملت ایران و اصرار بر مقابله و مبارزه با هرشعار تفرقه افکنانه.

10. حفظ مردمی بودن حکومت

دهم، حفظ مردمی بودن حکومت و ایجاد رابطه با مردم و حفظ ارتباط با آنها. لذا امام، هم به مسئولین سفارش می کردند که« از مردم جدا نشوید؛بامردم باشید؛زی مردم را داشته باشید؛به فکر مرد باشید» و خلاصه، رابطه را از طرف مسئولین تأمین می کردند؛ هم متقابلا به مردم سفارش مسئولین و دولت ها رامی کردند. یعنی امام با کسانی که ارگان های نظام و دولت را تضعیف می نمودند، به نحوی از انحا مقابله می کردند.

11. ارائه الگوی موفق از حکومت اسلامی به جهان

 یازدهم، اصرار بر سازندگی کشور و تحویل یک نمونه عملی از کشور و جامعه اسلامی به جهان، که در ماه های آخر عمر با برکت امام، جایگاه مهمّی داشت. بر این اصرار داشتند که کشور باید از لحاظ اقتصادی، از لحاظ کارهای زیربنایی و از لحاظ موارد درآمد بازسازی شود و برای مردم، نمونه ای عینی و عملی از سازندگی اسلامی ارائه گردد.

بیانات مقام معظم رهبری(مدّ ظلّه العالی) در مراسم سالگرد ارتحال امام(رحمة الله علیه) 1371/3/14

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۱۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی