پایگاه بسیج خواهران باغان

اکنون لازم است خواهران مومن وانقلابی به سلاح معرفت و بصیرت مجهز شده تا در برابر هجوم انحرافات و القائات شیطانی از مرزهای ایمان و عقیده محافظت کنند.

پایگاه بسیج خواهران باغان

اکنون لازم است خواهران مومن وانقلابی به سلاح معرفت و بصیرت مجهز شده تا در برابر هجوم انحرافات و القائات شیطانی از مرزهای ایمان و عقیده محافظت کنند.

طبقه بندی موضوعی
يكشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۰۲ ب.ظ

قیام خونین پانزدهم خرداد

بی تردید هیچ دگرگونی و انقلابی بی ریشه و علت پدید نمی آید و بسترها و عواملی در شکل گیری آن  مؤثر است. قیام 15خرداد نیز جنبشی ماندگار و اثرگذاراست و نقطه عطفی در کارنامه انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود. این قیام، سرآغاز تحولات و دگرگونی های شگفت آوری شد که به حق می توان از آن به عنوان «یوم الله» نام برد.شاید با خود بگویید که هدف از شکل دادن به این انقلاب چه بوده که ارزش نثار خون های زیادی در وقایعی همچون قیام 15خرداد را داشته است.





اهداف انقلاب اسلامی ایران در شعار اصلی آن تجلی روشن و بدون ابهامی داشت: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی. اسناد ومدارک به خوبی نشان می دهد که تمامی آحاد مردم مسلمان و آگاه ایران و رهبران مقبول مردم به خوبی می دانستند که  در انقلاب، با نفی رژیم سلطنتی پهلوی چه چیزی را نمی خواهند و چه چیزی را می خواهند. البته روشن است که درک اجمالی و یا تفصیلی مردم از آرمان های انقلاب اسلامی ایران بسته به سطح فکری و شناخت اجتماعی هریک از اقشار جامعه متفاوت بود. اما همگان بر این نکته واقف و متفق بودند که اکثریت مردم مسلمان ایران؛ معنویت و آزادی و عدالت، استقلال و رشد و سعادت، و شکوفایی و عزت و سربلندی کشور خویش را در سایه تحقق ارزش ها و احکام اسلام ناب محمدی(صلّی الله علیه و آله) جستجو می کردند. اهداف و آرمان های انقلاب را در سه دسته سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تقسیم بندی می کنیم.


1. آرمان های فرهنگی و اجتماعی مانند: ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی براساس ایمان و تقوا، مبارزه با مظاهر فساد و تباهی، بالا برن سطح آگاهی های عمومی، آموزش و پرورش همگانی، تقویت روحیه بررسی، تتبع و ابتکار و تشویق محققان، رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه، ایجاد نظام اداری صحیح، تأمین حقوق همه جانبه افراد، توسعه و تحکیم برادری اسلامی، تدوین قوانین و مقررات مدنی مناسب، برقراری حقوق مساوی برای مردم بدون توجه به قوم، قبیله، رنگ و نژاد، برخورداری همگان از تأمین اجتماعی، گسترش آزادی قانونمند اجتماعی.


2. نظام های سیاسی، نظیر: سرنگونی نظام استبدادی و وابسته سلطنتی و ایجاد حکومت مردمی و مستقل، اداره امور کشور براساس اصل اسلامی شورا و دعوت به خیر، نفی هرگونه ستم گری، ستم کشی، سلطه گری و سلطه پذیری، تأمین امنیت داخلی و نفی تفتیش عقاید، آزادی قانونمند نشریات، مطبوعات، اجتماعات و راهپیمایی ها، اتکاء به آرای عمومی در اداره کشور، طرد کامل استعمار و جلوگیری از نفوذ اجانب، محو هرگونه استبداد، خودکامگی و انحصارطلبی، تقویت کامل بنیه دفاع ملی،تنظیم سیاست خارجی ستقل، ایجاد روابط صلح آمیز با دول دیگر، حمایت مقدور از مبارزه حق طلبانه ستمدیدگان و مستضعفان در برابر مستکبران.


3. آرمان های اقتصادی، همچون: پایان بخشیدن به غارت بیت المال توسط خاندان پهلوی و مقامات رژیم سلطنتی، صیانت از ذخایر و معادن زیرزمینی، تلاش در راه پیشرفت تکنولوژیک، استقلال و خودکفایی اقتصادی، تأمین خودکفایی در علوم و فنون، پی ریزی اقتصاد صحیحح و عادلانه، تلاش برای ریشه کن کرن فقر و محرومیت، تأمین نیازهای اساسی مردم، تأمین شرایط برای اشتغال همگان، تنظیم برنامه اقتصادی کشور به نوعی که موجب خودسازی و افزایش مهارت وابتکار افراد جامعه باشد، جلوگیری از استثمار و بهره کشی، منع اضرار به غیر و انحصار و احتکار و ربا، منع اسراف و تبذیر، جلوگیری از سلطه اقتصادی بیگانه براقتصاد کشور، تلاش برای افزایش تولیدات کشاورزی و صنعتی، حرکت درمسیر عدالت اقتصادی و کم کردن فاصله طبقاتی، رسیدگی به روستاهای کشور و محرومیت زدایی از آن ها.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۱۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی